Løgstrup Lægehus
XMO følger med udviklingen og prioriterer forbedringer højt
Løgstrup Lægehus består af to faste læger, en uddannelseslæge, to sygeplejersker samt en bioanalytiker. Lægehuset har haft XMO siden 1995 og fremhæver særligt den løbende udvikling af systemet, som de anser for altafgørende i forhold til løsningens effektivitet.
”Idet vi har haft XMO siden 1995, har vi været med i hele processen, og med årene er det blevet vores vigtigste arbejdsredskab, fortæller bioanalytiker Margit Kristensen Tofting fra Løgstrup Lægehus. ”En af de ting, der er allervigtigst for os, er, at XMO hele tiden følger med udviklingen. CompuGroup Medical laver løbende opdateringer, og selvom det betyder, at vi skal sætte os ind i nogle nye funktioner, er det en god og nødvendig proces. Personligt synes jeg, det er utrolig spændende at opleve udviklingen, og CompuGroup Medical er gode til at lytte til brugerne og sørge for at rette til undervejs. De er meget lydhøre over for forslag, hvilket er en stor fordel, for løsningen bliver jo kun bedre af, at vi som brugere kan komme med input.”
Meget brugervenlig løsning
”Selve arbejdet med XMO fungerer rigtig godt, da systemet er meget brugervenligt,” fortæller Margit Kristensen Tofting videre. ”Både kommunikationsdelen, indlæsning af journaler og den tilknyttede hjemmeside, hvor patienterne kan booke tid og forny deres recepter, er effektive værktøjer i det daglige. Især muligheden for, at patienterne kan kommunikere med os via hjemmesiden, sparer os en masse tid, fordi vi kan bruge de små pauser i løbet af dagen til at tjekke, hvad der er kommet ind, og udforme recepterne, når der er tid. Det er meget tidsbesparende og er blevet utrolig nemt at arbejde med.”
Dygtig og professionel support
I de tilfælde, hvor personalet i klinikken oplever en teknisk udfordring, de ikke selv kan løse, kontakter de supporten hos CompuGroup Medical, og den er lægehuset overordentlig tilfreds med. Margit Kristensen Tofting uddyber: ”De er travle mennesker, lige som vi, så en gang imellem kan det være svært at komme igennem, men når vi først har dem i røret, er hjælpen virkelig god. Supporterne er fantastisk dygtige og meget professionelle, og de gør alt, hvad de kan, for at løse de udfordringer, vi kontakter dem med.”
Relevante kurser
”Jeg har desuden deltaget i flere af de kurser, CompuGroup Medical udbyder vedrørende brugen af XMO,” fortsætter Margit Kristensen Tofting. Man kommer altid hjem med relevant og brugbar viden, og efterfølgende kan jeg undervise mine kolleger i værktøjer, de kan få glæde af.”
Integration med C5
”Blandt andet har jeg været på kursus i integrationen mellem XMO og C5, hvor vi håndterer vores økonomi og fakturering – det var fantastisk godt! Jeg er ansvarlig for lægehusets bogholderi, og derfor er integrationen særligt interessant for mig. Når vi genererer en faktura i XMO – eksempelvis for en patient, der har fået udfærdiget en motorattest – går filerne direkte videre i C5. Det er meget nemt!”
Høj prioritering af fortsat udvikling
”I det hele taget er vi rigtig glade for XMO, og særligt betyder det meget for os, at CompuGroup Medical har så stort fokus på hele tiden at udvikle og forbedre løsningen. De prioriterer udviklingen meget højt, hvilket blandt andet er vigtigt i forhold til de ændringer, der sker i hele den offentlige sektor, og som vi senest har oplevet i forbindelse med Det Fælles Medicinkort. Det fælles Medicinkort har været den største udfordring, vi har haft indtil nu, da det er meget omfattende og anderledes og har krævet rigtig meget af vores tid. CompuGroup Medical har absolut medvirket til at løse de problemer, der er opstået undervejs, og FMK er dermed et godt eksempel på det gode samarbejde, vi har med dem, og som vi har brug for at have. Som nævnt tidligere er det naturligvis altid en udfordring, når der sker noget nyt, men hvis man har den rigtige indstilling og tør lege lidt med tingene, er det både sjovt og spændende at arbejde med en løsning som XMO. Jeg kan klart anbefale løsningen!”